Fandom

Kosova Wiki

Atomi

22,419pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

thumb|Atomi i heliumit Për herë të parë ky term është përdorur nga filozofi i Greqisë së lashtë Demokriti (460 p.e.s.-370 p.e.s.) i cili me këtë fjalë emërtonte atë element të materies që nuk ndahet më d.m.th atomi greqisht atomo (ατομο) = fjalë e përbërë nga parafjala a=pa + tomo, temno=presë, ndaj, ajo që nuk pritet më. Më pas Xhon Daltoni i vërtetoi botëkuptimet e filozofëve Demokriti dhe Leukipi. Ai përfundoi se materia eshë e ndërtuar prej grimcave te vogla te cilat nuk mund te ndahen prej ti me metoda kimike. Këto grimca janë atomet.

Atomi është i përbëre nga bërthama dhe elektronet me ngarkesë elektrike negative që rrotullohen rreth saj, në brendësin e bërthamës gjejmë neutronet që janë thërrmija pa ngarkesë elektrike dhe protonet me ngarkesë elektrike pozitive. Për çdo atom në gjendje normale numri i protoneve është i barabartë me numrin e elektroneve. Kur numri protoneve është i barabarte me numrin e elektroneve themi atëherë që atomi është neutral.

Ndërsa kur atomi humb një ose më shumë elektrone ngarkesa e tij nuk është me neutrale (zero), sepse duke humbur ngarkesat negative të elektroneve, atij i kanë mbetur vetëm ngarkesat pozitive te protoneve ne bërthame, atëherë themi se atomi është shndërruar në një jon pozitiv ose kation. Ndërsa, kur atomit i bashkohen një ose më shumë elektrone, ky nuk është me neutral, sepse i janë shtuar elektrone me ngarkesa negative, pra edhe një herë kemi të bëjmë me shndërrimin e një atomi në një jon por kësaj radhe jon negativ ose anion.

Që atomi është i pandashëm mund te thuhej kur ne nuk e njihnim akoma natyrën e një atomi, tani mund te konfirmojmë që atomet janë te ndashëm sepse edhe humbja e një elektroni do te thotë ndarje e tij. Për me tepër shkenca ka ecur shumë përpara saqë tani është e mundur edhe ndarja e bërthamës së një atomi, ky veprim quhet fision nuklear dhe është i mundur në centralet nukleare.

Shiko dhe këtëEdit

20px Wiki Libri: Dua të di

Lidhje të jashtme Edit

http://filolet.com/demokriti.htm

af:Atoom an:Atomo ar:ذرة arz:ذره ast:Átomu az:Atom bar:Atom bat-smg:Atuoms be:Атам be-x-old:Атам bg:Атом bn:পরমাণু br:Atom bs:Atom bug:Atong ca:Àtom cs:Atom cy:Atom da:Atom de:Atom dsb:Atom el:Άτομο en:Atom eo:Atomo es:Átomo et:Aatom eu:Atomo ext:Átomu fa:اتم fi:Atomi fiu-vro:Aadom fo:Atom fr:Atome fy:Atoom ga:Adamh gl:Átomo gv:Breneen haw:ʻĀtoma he:אטום hi:परमाणु hr:Atom hsb:Atom ht:Atòm hu:Atom ia:Atomo id:Atom io:Atomo is:Frumeind it:Atomo ja:原子 jbo:ratni ka:ატომი kk:Атом kn:ಪರಮಾಣು ko:원자 ku:Atom la:Atomus lb:Atom lmo:Atum ln:Atome lo:ປະລະມະນູ lt:Atomas lv:Atoms mk:Атом ml:അണു mn:Атом mr:अणू ms:Atom my:အက်တမ် nds:Atom ne:अणु new:अणु nl:Atoom nn:Atom no:Atom nov:Atome nrm:Atôme os:Атом pam:Atom pih:Etem pl:Atom pnb:ایٹم pt:Átomo qu:Iñuku ro:Atom ru:Атом scn:Àtumu sco:Atom sh:Atom si:පරමාණු simple:Atom sk:Atóm sl:Atom sr:Атом srn:Atomi stq:Atom su:Atom sv:Atom sw:Atomi szl:Atům ta:அணு tg:Атом th:อะตอม tl:Atomo tr:Atom ug:ئاتوم uk:Атом uz:Atom vi:Nguyên tử war:Atomo yi:אטאם yo:Átọ̀mù zh:原子 zh-min-nan:Goân-chú zh-yue:原子