Wikia

Kosova Wiki

Lopa

Talk0
22,399pages on
this wiki

thumb|250px|Një zjarr i madh Zjarri është një dukuri e djegies e shoqëruar me nxehtësi të lartë, tym dhe dritë në formë flakësh përcëlluese.

Flakët janë një trup gazrash që lëshojnë nxehtësi e dritë. Zjarret ndizen kur një lëndë djegëse i nënshtrohet nxehtësisë ose formave të tjera të energjisë, si p.sh. një shkrepëse etj. dhe ushqehen nga shkarkesa të energjisë termike (ngrohtë), deri sa të jetë mbaruar e gjithë lënda djegëse.

Historia e zjarrit Edit

Zbulimi dhe përdorimi i zjarrit nga njeriu besohet të ketë ndodhur para 300.000 vjetësh, por ndoshta mund te jete perdorur para 790.000 vjetesh sic deshmojne gjetjet e bera ne viin 2004 ne Gesher Benot Jakov.Kontrollimi i zjarrit ishte nje hap i rendesishem ne lindjen e kultures njerezore dhe Qyteterimi i qyteterimeve.

Kimia dhe fizika e zjarrit Edit

Djegje të brendshme është një reaksion kimik lëshimin e ngrohjes (ekzotermik) dhe dritë. Kjo mund të bëhet vetëm nëse i kombinon tre faktorë: dy kimike (karburantit dhe oxidizer) dhe një burim i energjisë (energjia e aktivizimit), atë që quhet trekëndësh zjarr.

Si rezultat i aktivizimit të energjisë (përfshirë ngrohje), e karburantit është dekompozuar (Pyrolysis), produkt i këtij dekompozimi është një gaz që reagon me oxidant (zakonisht oksigjenit në ajër). Kështu, ne mund të përmbledhin procesin formulën e mëposhtme: karburant + ngrohje + oksigjen = zjarr.

Dritë vjen nga dy burime:

Nje pjese e kembimit te elektroneve mes komponimeve gjate reagimit kimik; Rrezatime te tjera emertojne cdo organ sjelle ne temperature te larte.

Zbutje nga njerezit Edit

Zbutje e zjarrit nga Homo erectus ishte një pikë kthese në parahistorinë, njerëzit janë kaq të dallueshme prej llojeve të tjera. Kjo është vërtetuar nga rreth -450 000 vjet, duke përfshirë vendet në Menez-Dregan Plouhinec në Britani, Gjermani Bilzingsleben ose Vértesszőlős në Hungari dhe më së fundi Terra amata afër Nicës.

Një ekip izraelit gjurmë dëshmi e hershme të zbutje e zjarrit -790 000 vjet vendin e Gesher Benot Ya'aqov në Jordani [1].

Zotërim i zjarrit ka frymëzuar shumë mite, duke përfshirë atë të Prometeu. Në kohët moderne, dramë më shumë përshkruar rëndësinë e zjarrit për grupe parahistorike, duke përfshirë romani Lufta e zjarrit J.-H. Rosny, përshtatur për filmin me Jean-Jacques Annaud.

Simbolike Edit

Në filozofinë kineze, ai është një prej pesë elementeve me metal, uji, druri dhe tokë.

Në alkimi perëndimore, kjo është një nga katër elementet bazë përbërës inerte në çdo lëndë me ujë, ajër dhe tokë në përputhje me mësimet e Aristotelit shumë më herët [2] (zjarri është në qendër të shumë doktrinave bazuar në katër elemente [3]).

Zjarri është i lidhur natyrshëm me Dielli, i cili është gjithashtu një burim i ngrohjes dhe të lehta (ne tani e dimë se kjo nuk është ndezur, por një bashkim bërthamor). Është gjithashtu e lidhur shpesh me Vullkani, të tilla si zjarri i trillojnë e Hephaestus / Vulcan. Zjarri është e lidhur shpesh me fetë e ndryshme. Ndonjëherë ajo është e lidhur me fuqi hyjnore, ku një numër i madh i ritualeve, e kaluara ose të pranishëm, rreth zjarri (shih më poshtë). Por është gjithashtu e lidhur shpesh me forcat e së keqes në traditën e krishterë, ferri është e përfaqësuar shpesh si mbretëria e zjarrit të përjetshëm.

Kjo kundërthënie është pasqyruar në aspektet morale dhe ligjore e zjarrit, nganjëherë ajo mund të konsiderohet si një instrument i drejtësisë i jashtëzakonshëm (të aksioneve ishte një bindje të përbashkët në Mesjetë, dhe është edhe më shumë vend në epokën bashkëkohore , në mënyrë që sakrificë konsiderohet nga disa si një akt suprem flijim para drejtësisë të njerëzve, edhe në shoqëritë moderne, si në Çekosllovaki në vitin 1969), ndonjëherë përdorimi i saj është i kontrolluar rreptësisht, dhe nganjëherë ndëshkohen rëndë (l 'zjarri ishte një nga krimet më të mëdha në Athinë).

Zjarri është edhe një simbol i pastrimit, pra përdorimin e turrë e druve për bindje të caktuara (shih më lart). Ky simbol është ndoshta rrjedh nga praktikat bujqësore që janë caktuar për të djegur tokë për ta bërë atë më pjellore djegies (të), por ajo është e sigurtë se kjo simbolike për të gjurmuar burime të ndryshme. Megjithatë, praktika zjarr si një simbol i pastrimit të ishte e përbashkët për të krishterët e Mesjetës, me kalimin e kohës këto praktika (ordeals, zjarr i madh, etj.) Janë humbur ose janë të ndaluara thjesht [4]

Zjarr simbolikë gjithashtu erotik. Në pasion Dido Aeneid për Enea kishte konsumuar e saj nga brenda. Simbolika erotik merr kuptimin e saj nga metafora dhe imazhe të cilat përputhen me zjarr dhe pasion seksual, emocionet, ndjenjat, etj. Në mitologjinë greko-romake, Cupid u përfaqësua nga një hark dhe një elektrik dore. Për më tepër, shkenca e përkrah këtë simbolike, sepse motivimi vjen variacionet psychophysiological termik dhe mbaron me marrëdhënie [5

Titull shembull Edit

Përdorimi Edit

Zjarri dhe feja Edit

Zjarri është hyjnizuar në shumë kultura dhe ka qenë objekt i adhurimit të shumë popujve dhe fiseve.

Perset Edit

Në Persine e lashtë konsiderohej adhurimin e zjarrit si pjesë themelore e fesë së tyre dhe ceremonive të këtij kulti janë gjurmuar në mënyrë të detajuar në Zend-Avesta. Persianët përshëndet çdo mëngjes diellin, simbolin e zjarrit pastër. Ata të shiquarat zjarr si mbrojtës të shtetit dhe mbajtur në tempujt e shenjtë të veçantë zjarri ishte shuar kurrë. Behram, bir i Ormuzd dhe një nga 28 ized, ishte gjeniale e zjarrit. Në shekullin e nëntëmbëdhjetë, Persianët aktualisht, Parsees, të cilët jetonin kryesisht në Kerman dhe Guzzerat kishte mbajtur të gjitha ceremonitë e Persianët lashtë kundër zjarrit.

Greqia dhe Roma Edit

Në mitologji greke, ajo ka qenë vjedhur nga perënditë dhe solli njerëzve nga Prometeu.

Grekët zjarr i pashuar që digjet vazhdimisht në Athinë dhe Delphi, adhurimin e Vulcan, zjarri është ruajtur nga priestesses i Romës i Vesta, ende kujtojnë adhurim e zjarrit, idhujtaria është e përbashkët për të gjithë popujve të racës oqeanik.

Judaizmi Edit

Hebrenjve dritë një Hanoukkia (nëntë-branched shandan) në festimin e Hanukkah për të përkujtuar mrekulli e turmë e ngjeshur të naftës mrekullisht mbushur deri çdo ditë.

Çdo mbrëmje të premten gjatë diellit, është gjithashtu e zakonshme në dritë Handil apo qirinj për të nderuar ardhjen e shtunë ose ndonjë festë fetare.

Në mënyrë të ngjashme, në disa familje, ajo drita edhe Handil apo qirinj të hënën dhe të enjten, ditë kur ne të largohemi Tevratin, ose data përvjetorin e vdekjes së individëve të caktuar (anëtar i familjes, shpesh rabin i madh).

Krishterimi Edit

Përdorimi i qirinjve është e përhapur në kishat katolike dhe ortodokse për të shënuar sezonet e liturgjike, ose si ofertat për të shenjtorëve. Flaka simbolizon edhe Fryma e Shenjtë.

Një numër i praktikave pagane përdorimin e zjarrit kanë qenë të kthyera në krishterimi popullor (zjarret e Shën Gjonit, qirinj e Shën Lucia në Suedi, etj ...).

Azi (Hinduizmi, Budizmi ...) Edit

Hinduve dhe Budistët kanë djegur disa oferta në adhurimin e tyre. Ata gjithashtu praktikuar djegje.

Perdorimi i zjarrit nga njeriu Edit

Zjarri është një dukuri natyrore, në natyrë, ajo mund të rezultojë nga rrufeja apo nga fermentimi (prodhimin e gazit që merr zjarr shpejt dhe ngrohje). Zbutje nga njerëzit - aftësinë për të mbajtur (mirëmbajtjen e shtëpisë që janë caktuar të grave në shoqëritë tradicionale), atëherë do të rikrijonte atë - ka shumë progres:

1-Gatim ushqimit, që ndihmon për të vrarë mikrobet dhe hani ushqim ndryshe pangrënshëm. 2-Ngrohjen gjatë periudhave të ftohtë (dimrit), ndriçimi natën. 3-Mjete forcim druri, e cila rrit efektivitetin e tyre. 4-Metalurgji, dhe në përgjithësi ndryshimet fizike dhe kimike që ndodhin në temperaturë të lartë. 5-Fuqia motorike: motor me avull, pastaj motor.

Në vitin 2009, hulumtuesit nga universitetet e Cape Town, Liverpool, Wollongong dhe Bordo kanë konstatuar se zjarri është përdorur për të prodhuar vegla guri atje janë 72 000 vite në Afrikën jugore. Më parë, dëshmitë më të hershme që datojnë 25 000 vjet.

Rreziqet Edit

Zjarri dhe tymi ngrohjes prodhon, largon oksigjenit, dhe tenton të përhapur pa zjarr kontroll. Për njerëzit, rreziku është i trefishtë: 1-Rrezik i djegies, ngrohjes: djegur e lëkurës në kontakt me zjarr ose objekt të nxehtë, por edhe djegur ajrore nga inhalimi i gazrave të nxehtë dhe tymi. 2-Siç u përmend më lart, zjarri heq oksigjenit në ajër dhe kështu parandalon frymë dhe ajo prodhon gazrat e nxehtë që drive ajrit (duke përfshirë dyoksid karboni CO2), i cili thekson ky fenomen. 3-Helmim: zjarri mund të prodhojnë gaze toksike, më të zakonshme është e monoksidit të karbonit (CO jo), veçanërisht në rastet e mungesës së oksigjenit (djegje të brendshme është e plotë).

Zjarri shkakton edhe shkatërrimin e objekteve ose të bimëve, prandaj dhe mund të rrezikojnë mirëqenien e popullsisë, aftësinë e saj për të ushqyer, shtëpi, funksionimin e ekonomisë së saj. Kjo mund të paraqesë një rrezik për biodiversitetin, shkatërrimin e llojeve bimore dhe shtazore.

Shiko dhe këtë Edit

20px Wiki Libri: Dua të di

Lidhje të jashtme Edit

Kategoria:Kimi Kategoria:Fizikë

af:Vuur an:Fuego ang:Fȳr ar:نار (طبيعة) arc:ܢܘܪܐ (ܕܠܩܐ) ay:Nina az:Od ba:Ут bat-smg:Ognis be-x-old:Агонь bg:Огън ca:Foc cdo:Huōi ch:Guafi co:Focu cr:Ishkuteu cs:Oheň cy:Tân da:Ild de:Feuer el:Φωτιά en:Fire eo:Fajro es:Fuego eu:Su fa:آتش fi:Tuli fr:Feu fur:Fûc ga:Tine gan:火 gd:Teine gl:Lume he:אש hi:आग hr:Vatra hu:Tűz ia:Foco id:Api io:Fairo is:Eldur it:Fuoco (fisica) ja:火 jv:Geni kn:ಬೆಂಕಿ ko:불 ku:Agir la:Ignis lb:Feier lmo:Föch lt:Ugnis lv:Uguns ml:തീ mn:Гал ms:Api nap:Ffuoco nl:Vuur nn:Eld no:Ild nv:Kǫʼ pdc:Feier pl:Ogień pnb:اگ pt:Fogo qu:Nina ro:Foc ru:Огонь scn:Focu sco:Fire sh:Vatra simple:Fire sk:Oheň sl:Ogenj sr:Ватра sv:Eld ta:நெருப்பு te:అగ్ని tg:Оташ th:ไฟ tl:Apoy tr:Ateş tt:Ут ug:ئوت uk:Вогонь ur:آگ vec:Fógo vi:Lửa war:Kalayo wo:Safara wuu:火 yi:פייער za:Feiz zh:火 zh-classical:火 zh-yue:火

Advertisement | Your ad here

Around Wikia's network

Random Wiki